Covid-19 og din situation som krybdyrsejer.

Opdateret : 16-03-2020 15:24:55
Kategorier : Hjælpende artikler til dig med krybdyr.

En verden er i knæ, landegrænser er lukkede, skolebørn sendt hjem og arbejdspladser bløder.

 

Smittefaren er til stede og vi kommer alle til at få Corona eller Covid-19 fastslår forskerne.

Men det er vigtigt at vi husker at vores verden ikke går i stå, at vi ikke ender med italienske tilstande, eller tomme gader som i Spanien i skrivende stund.

 

Nedlukningerne har store konsekvenser for rigtig mange virksomheder og alle mærker på en eller anden måde til den situation vi står i nu.

 

Her hos monis har vi oplevet rigtig mange spørgsmål omkring leveringer og forsendelser og vi har samlet en række spørgsmål og svar herunder. 

Hvad gør jeg nu hvor storcentre og andet er lukket?

Den 17 marts meldte statsminister Mette Frederiksen ud at firsører, restaurationer, barer, cafeer, tandlæger og meget mere skal holde lukket for at mindske spredningen af covid-19.

I skrivende stund kører alt som normalt, hvis det udleveringssted du har valgt er lukket vil posten kører din pakke til en andet udleveringssted som holder åbent.

Du vil få besked herom.

Jeg kan ikke få fat i min pakke for der er lukket, hvad nu?

Hvis du ikke har fået hentet din pakke rettidigt og stedet er lukket ned for nu er der 2 ting du kan gøre.

1: Lad din pakke blive på stedet og hent den når de om 1,5 uge åbner igen.

2: Ring til os hvis det der er i pakken er en ting du skal bruge akut, vi vil vurdere fra sag til sag om det er muligt at gøre noget og behovets omfang og agere på dete.

Sender i pakker ud som normalt eller holder i lukket?

 

Vi sender som normalt, intet er ændret her og der er ikke ændret noget fra de normale rutiner i bestillingerne.

 

Bliver der forsinkelse på min ordre pga. covid-19?

 

Vi kan ikke udelukke at der vil opstå forsinkelser for enkelte kunder og deres pakker, derfor råder vi til at købe minimum 2 heatpacks til sin ordre.

Dette sikrer at levende foderdyr bla. Ikke lider overlast grundet den ekstra transport tid.

 

Hvad gør jeg hvis min ordre bliver forsinket?

 

Hvis du er en af de uheldige hvis ordre ikke kommer frem som normalt, så gå ikke i panik.

Gør som du normalt ville gøre hvor du lader pakken temperere inden du åbner den, specielt ved foderdyr.

Er situationen den at du har modtaget noget som på ingen måde er tilfredsstillende, så tag det roligt, skriv til os på mail eller ring til os og lad os sammen finde en løsning.

Vi skal nok yde erstatning ved store tab.

Hvis jeg er syg eller svagelig skal jeg vælge at få sendt min ordre hjem eller hvad skal jeg vælge at gøre?

 

Hvis du er i blandt de særligt udsatte i denne tid, så vil det være en god ide at få sendt dine vare hjem til dig sel.

Er du ikke i risikogruppen så gør som du plejer.

Posten har udstedt nogle forholdsregler som kommer herunder.

Er du i den situation at du er særligt udsat så ring til os, vi tager hånd om dig og beskytter dig i det omfang vi kan og laver særlige aftaler for dig.

 

Hvordan undgår jeg smitterisiko ved at modtage pakker fra jer?

 

Posten har udsendt en række særlige forholdsregler som alle kan benytte sig af i dag.

Dette for at undgå smitte fra postmedarbejder til modtager og omvendt.

 

Læs postens Nye initiativer her:

Når vi omdeler breve og pakker, gør vi alt, hvad vi kan for at passe godt på vores kunder og medarbejdere. Derfor er vi klar med et par nye initiativer.

 

Vi kan underskrive for kunderne:

Pakkebuddet eller medarbejderen på posthuset kan skrive under med en særlig COVID19- underskrift på vores scannere for kunden. Så kan alt fysisk kontakt undgås.

 

Engangsfuldmagt til at stille pakken uden kontakt:

Som modtagerkunde kan man hænge en fuldmagt på døren, der giver PostNord lov til at sætte pakken foran døren eller et sted på adressen. Hermed undgås fysisk kontakt.

 

Skal jeg købe større ind i de her dage?

Nej du behøver ikke købe mere ind end du plejer, det kan være en ide måske lige at købe en ekstra pakke foderdyr, hvis nu posten skulle fejle.

Dermed ender du ikke med at stå uden foder i 1 uge.

Går noget galt skal vi nok være der for dig, men vi er hverken troldmænd eller hekse og kan ikke trylle noget nyt frem.

Så tag dine egne forholdsregler og gør det din mavefornemmelse siger dig, uden at gå i panik.

Spørgsmål 7:

Kan jeg blive smittet af den pakke jeg modtager fra jer af?

Teoretisk set kan smitte på overflader godt forekomme, men der er tale om store mængder slim for at virus kan leve.

Et godt råd er at når du har modtaget din pakke så putter du den i en pose og spritter eller vasker dine hænder.

På den måde sikrer du dig selv og dine nærmeste mod virus.

 

Hvad gør i for at undgå smitte?

Her hos Monis har vi lavet forholdsregler, vi følger sundhedsstyrelsen forholdsregler men har derudover også lavet en forholdsregel hvor vare bestilt forud, kan hentes lige inden for døren.

Vi vil gerne hjælpe men alt kontakt med vare sker af vores personale og kunder kan kun for fremvist varen men ikke berøre den.

Det er ligeledes lavet således at vi kun tager en kunde ind af gangen, for derved at undgå smitten.

Når vi pakker en pakke sørger vi for at afspritte hænder inden en ny ordre pakkes.

Dette sikrer at eventuel vira fra en anden vare ikke kommer med din pakke.

Med andre ord vi gør alt hvad vi kan for at beskytte vore kunder bedst muligt ud fra anbefalingerne.

Kontakt Monis

Har du spørgsmål eller på anden vis brug for at snakke med os så er du altid velkommen til at kontakte os på 87865060, uanset om din henvendelse drejer sig om corona eller noget helt andet.

Tilføj en kommentar

 (Med https://)

Acceptér

Denne side bruger cookie for at forbedre din handle og brugeroplevelse. Ønsker du at læse mere om hvordan vi bruger cookies og vores politikker omkring dette så klik her