Salgs og leveringsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra monis.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og monis.dk.

Dokumentation og vejledning

Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra monis.dk. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra monis.dk side, er denne af vejledende art. monis.dk indestår for, at varerne opfylder kravene til CE-mærkning.

Leveringstidspunkt og transport

Levering af varer fra monis.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med Post Danmark eller GLS efter kundens eget ønske.

Leverings tid 2-3 dage med mindre andet er angivet.

Forsendelser sker som udgangspunkt samlet med mindre andet aftales med monis.dk.

Ved bestilling af levende insekter påhviler det kunden at tilkøbe vinterforsendelse i vinterperioden bestående af en heatpack på min 40 timer.

Tilkøbes der ikke en heatpack til pakken overgår ansvaret for forsendelsen til kunden og reklamationsretten bortfalder.

Bestilling af insekter skal bestilles senest Mandag klokken 07.00 og levering vil ske i løbet af ugen med mindre andet er anført.

Bestillinger efter dette tidspunkt vil blive leveret i den kommende uge, med mindre andet er aftalt skriftligt med monis.dk.

Der tages forbehold for ferie og helligdage i henhold til levering, hvorfor monis.dk ikke kan drages til ansvar for længere leveringstider.

Fragt omkostninger betales af kunden og er en ydelse kunden køber af det pågældende fragtfirma gennem monis.dk.

Fragtydelser indgår ikke som en del af det samlede køb, men beregnes som en separat ydelse hvorfor denne ikke kan refunderes ved returnering af vare.

Fragt af vare foregår derfor på kundens egen regning og risiko.

Risikoen for varerne

Risikoen for varer købt hos monis.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

Ved bestilling af insekter på monis.dk er det kundens fulde ansvar at sikre en forsvarlig forsendelse i vinterperioden ved tilkøb af en eller flere heatpacks.

Hvis sådane ikke tilkøbes overgår det fulde ansvar og garanti til kunden og monis.dk fritages for ansvar. 

Reklamation

Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra monis.dk, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til monis.dk. Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, monis.dk har stillet dig i udsigt.

Manglende vare skal påpeges senest 5 hverdage efter udleveringen fra enten pakkedistributør eller fra monis.dk, efter denne periode udløber er det ikke længere muligt at få godtgjort for eventuelt manglende vare og retten bortfalder for kunden.

Ved reklamation over insekter som er sendt på korrekt vis i henhold til det ovenstående, skal billededokumentation og angivelse af fejl og mangler være fremsendt senest 3 dage efter modtagelsen af pakken.

Herefter bortfalder retten til at reklamere over forsendelsen, samt erstatning for eventuelle fejl og mangler.

Pris og betaling

I denne butik kan du bestille dine varer online og betale via:

  • Visa/Dankort/Mastercard
  • Bankoverførsel

Alle priser på monis.dk - på web-adressen https://www.monisskildpadder.dk - er inkl. Moms.

Ordre under 19,96 kr plus moms (24,95 kr med moms) og forsendelse pålægges et ekspeditionsgebyr på 24 kr plus moms (30 kr med moms) til håndtering af pakken.

Fortrydelsesret

monis.dk yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.

Ved returnering af varen skal varen være hel og ubeskadiget ved ankomsten til monis.dk.

Vare som har været pakket ud eller som ikke returneres i den originale emballage kan efter en vurdering hos monis.dk vurderes til kun at have en tilbagebetalingsværdi på ned til 80% af ny værdien.

Her tages der højde for varens stand og muligheden for at tilbageholdelse af op til 20% af nyværdien i henhold til gældende lovgivning.

Tilbageholdelse af penge ud fra varens stand vurderes fra gang til gang af medarbejdere hos monis.dk.

Tilbagebetaling af fragt for vare sendt fra monis.dk indgår ikke i fortrydelsesretten og beløb for fragt betalt på monis.dk tilbagebetales ikke. 

Dette skyldes at fragtomkostninger altid er på kundens egen regning og risiko, og er en service som købes hos fragtfirmaet gennem monis.dk.

Eventuelle ekspeditions gebyrer refunderes heller ikke da disse er pålagt kunden til dækning af emballage osv og derfor ikke er en vare der kan refunderes.

Privatlivspolotik

Monis forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.


Acceptér

Denne side bruger cookie for at forbedre din handle og brugeroplevelse. Ønsker du at læse mere om hvordan vi bruger cookies og vores politikker omkring dette så klik her